奇文共欣赏

《望月怀远》
作者:张九龄

海上生明月,天涯共此时。 情人怨遥夜,竟夕起相思。 灭烛怜光满,披衣觉露滋。 不堪盈手赠,还寝梦佳期。

2009年2月17日星期二

来自st的orz的点名,还是英文的!!

1. Put Your iTunes on Shuffle.
(打开你的itunes随机模式或者MP3播放列表之类的)
2. For each question, press the next button to get your answer.
(点“下一首”来获得每个问题的答案)
3. You must write down the name of the song no matter how silly it sounds!
(你必须写下那首歌的名字无论看起来有多傻)
4. Put any comments in brackets after the song name.
(在歌名后面的括号里写下评论)
5. Tag 12 friends.
(点12个朋友)
6. Anyone tagged has to do the same, because fun pointlessness spreads like a virus.
(所有被点的必须做同样的事,因为大家的快乐会像病毒一样传播开来!…)

我的是芊芊静听,为了答案不过于非主流,使用平时经常听的collection播放列表

My answers:

(我的答案:)

1. If someone says, “Is this okay?” you say:
(如果有人说,“这样行吗?”你说:)
I Believe I Can Fly——R Kelly (我果然是超人。。)

2 . How would you describe yourself?
(你怎样描述自己?)
Wonderful Tonight—— Eric Claption(恩,我是大器晚成的?)

3. What do you like in a guy/girl?
(你喜欢一个男孩/女孩什么?)
ring_OFortuna——Therion(哦,要看命运!)

4. How do you feel today?
(你今天感觉怎么样?)
Under Fire——池頼広(确实,今天被论文煎熬)

5. What is your life’s purpose?
(你生命的目的是什么?)
Drifter...In LAX——久石譲(啊,人生就是漂流)

6. What is your motto?
(你的座右铭?)
i do——m. c. A. T(确实,我能做到)

7. What do your friends think of you?
(你的朋友怎么看你?)
04 River of Crystals----Kimiko Itoh(挖,他们这样看我我岂不是要很荣幸。。)

8. What do you think of your parents?
(你怎么看你的父母?)
love me tender——elvis presley(用他们全部的爱来爱我保护我)

9. What do you think about very often?
(你经常考虑的事情是什么?)
新不了情——杨宗纬(新的烦恼不停出现啊,不了情)

10. What do you think of your best friend?
(你怎么看你最好的朋友?)
单纯复杂——1976(80后的一代,刚刚步出校园,每个人都有这样的心态吧)

11. What do you think of the person you like?
(你怎么看你喜欢的人?)
La Vie En Rose——Louis Armstrong(玫瑰人生,与你相逢)

12. What is your Life Story?
(你生命的故事是什么?)
The Shadow of Your Smile——Tony Bennett(啊,好准!其中的一个故事吧。。)

13. What do you want to be when you grow up?
(你长大后想成为什么? )
Eclipse——Lisa Ono(啧。。。请先告诉我,我怎么才能变成human being之外的一种天文现象)

14. What is your hobby/interest?
(你的爱好/兴趣是?)
Tattoo——不详(很痛诶,我不是Michael没有被冤枉的哥哥需要我救出狱。。)

15. What is your biggest fear?
(你最害怕的是?)
My Wish——Yuu Takami(恐怕我有成为巫婆的潜质,而且还是伤自己的)

16. What is your biggest secret?
(你最大的秘密是?)
How Deep Is Your Love——The Bee Gees(我有窥测别人隐私的爱好么。。)

17. What do you think of when you see the person you like?
(当你看到喜欢的人你会想到什么?)
玻璃杯——曹慧娟&卢晓芸(好心疼让人怜爱啊)

18. What will you dance to at your wedding?
(你婚礼的时候会跳哪首歌?)
en dag tilbage(如果生命只剩一天)——Nik & Jay (如果生命只剩一天,那我愿意和你看日出和日落)

19. What will they play at your funeral?
(他们在你葬礼的时候会放什么音乐?)
Cinema Nostalgia——久石让(为了纪念我是一名电影fans?)

20. What do you think of your friends?
(你怎么看你的朋友?)
Auld Lang Syne——Mairi Campbell And Dave Franci(indeed!友谊天长地久!)

21. What will you post this as?
(你会把这篇问卷叫什么?)
My Love Will Get You Home——Christine Glass(看吧,温情的双鱼有着多么煽情的结束语)

点名心得:经常听温情的,和善的,充满爱的歌曲,是多么的有好处啊。。最起码,在这样的点名中,不会出现很囧的。。= =

没有评论: